tiistai 19. helmikuuta 2013

Helmikuun neule


Tämä neule valmistui nopeasti, alle kahdessa viikossa. Olen jo kertonut, miten innostuin heti kun bongasin kuvan uudessa Designer Knitting-lehdessä. Sopiva lankakin löytyi omasta varastosta.
Lehdessä kyseessä on hihaton toppi. Minä tein omia muunnoksia, lisäsin hihat ja valkoiset reunukset. Myös helmahalkiot jätin pois.



Lanka oli aivan ihana, en edes muistanut, että minulla on odottamassa sellainen herkku.

Neulomisen prosessi kiinnostaa minua usein enemmän kuin valmiin tuotoksen käyttö. Näin voi nytkin käydä, laitan sen pari kertaa päälle ja survon sitten kaappiin muiden neuleiden seuraksi.
Onneksi pitkän talven hyvä puoli on se, että vanhempiakin neuleita tulee tuuletettua, ilman villaa kun ei pärjää!

Malli: Helix Cabled Vest, Designer Knitting winter 2012/13 + omat lisäykset

Lanka: BBB Filati Merikash (55% Merino Extrafine 12%Cashemire 33%Microfibra)

Puikot: 3,0     Menekki 380 gr

VEEBRUARIKUDUM: Seda sviitrit kudusin veidi üle nädala. Olen juba kirjutanud, kui innustunud olin, kuin nägin selle pildi uues Designer Knitting-ajakirjas. Sobiv lõngki leidus oma varudest.
Tegemist oli tegelikult varrukateta topiga. Mina kudusin ka varrukad, tegin valged servad ja jätsin küljelõhikud ära.
Lõng oli tõeliselt mõnus, ma isegi ei mäletanud, et mul on selline kodus ootamas.

Üldiselt meeldib mulle kudumisprotsess palju rohkem kui valmis töö kandmine. Sellegi kudumiga võib juhtuda nii, et kannan paar korda ja topin siis kappi teiste kampsunite seltsiks. Õnneks on pika Põhjamaa talve hea pool selles, et sooje kampsuneid läheb iga päev vaja ja nii saab vanemaidki vahel tuulutatud!

6 kommenttia:

  1. Kyllä on taas niin Ingimäisen kaunis neule. Värikin kauniin sininen :)

    VastaaPoista
  2. Wau miten taidokas neule ja ihanat palmikot.

    VastaaPoista
  3. Upea paita ! Käytä nyt enemmän kuin pari kertaa on nimittäin upea ylläsi :)

    VastaaPoista
  4. On siinä puikot suihkineet kun äkkiä miun mittapuun mukaan valmistui. Hieno on ja sopii sulle kun ei näy makkaroita vyötärölläsi.

    VastaaPoista
  5. Mahtavat palmikot! Todella taidokas neule.

    VastaaPoista