lauantai 3. helmikuuta 2018

Kolme myssyä/Kolm mütsi


Myssyjä on kiva neuloa. Ne valmistuvat nopeasti, niihin voi käyttää yksittäisiä lankakeriä ja niissä on helppo kokeilla uusia kuviomalleja.

Mütsikesi on tore kududa. Nii saab ära kasutada üksikud lõngakerad, proovida uusi mustreid ja valmis saavad ka kiiresti.









Myssyt ovat sytomyssyjä ja kaikissa olen käyttänyt kutiamatonta lankaa: puuvillaa, maissilankaa ja pehmeää merinoa.
Kuviomallit löysin virolaisista neulemallikirjoista. Tuon viimeisen olen itse muokannut ja tykkäänkin tästä fuksianvärisestä myssystä eniten, teen ehkä samanlaisen itsellenikin.

Need mütsid on ns. tsütomütsid, lähevad haigla vähiosakonda, kus see, kes vajab, võib endale sobiva valida. Lõngad ei tohi olla karedad, mina kasutasin puuvilla, maisilõnga ja pehmet meriinot.
Mustrid olen leidnud eestikeelsetest mustriraamatutest. Viimase mustri olen ise kombineerinud ja see meeldib mulle tegelikult kõige rohkem, koon ehk endale ka samasuguse.


14 kommenttia:

  1. Väga kaunid mütsid! Ja kootud nii ilusa eesmärgiga.

    VastaaPoista
  2. Ilusad mütsid! Mütse on alati tore kududa, saavad ruttu valmis ka :)

    VastaaPoista
  3. Kivoja myssyjä. Minun suosikkini on tuo keskimmäinen harmaa.

    VastaaPoista
  4. Kauniita kaikki ja tuossa harmaa-valkoraidallisessa on erityisen kiva neulemalli!

    VastaaPoista
  5. Kauniita myssyjä kaikki, mutta fuksia on on minunkin suosikkini. :)

    VastaaPoista
  6. Kaikki kauniita, suosikkini on tuo ihana neulepinta harmaavalkoisessa

    VastaaPoista
  7. Ilusad mütsid, tänuväärne eesmärk.
    Orhidee meeldib ka väga. Kas ise kujundasid õievarre nii kasvama?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain kingituseks. Ise vast ei julgeks painutama hakata.

      Poista
  8. Onpa kivoja myssyjä, raidallinen erityisesti miellytti.

    VastaaPoista
  9. Kauniita myssyjä :) Varsinkin tuo raidallinen oli minun näköiseni.

    VastaaPoista
  10. Ihanaa, että olet neulonut sytomyssyjä!
    Ihailin aikoinaan neulottua peittoasi. Se on yhä todella hieno.
    Englannissa opiskelija-asunnot voivat olla kylmiä ja siellä äidin neulomat villasukat ovat tarpeen.

    VastaaPoista
  11. Kauniita sytomyssyjä ja tuo punainen etenkin aivan ihana. :)

    VastaaPoista