lauantai 1. syyskuuta 2012

Muovista

Joskus blogeissa on esitelty penaaleja ja pussukoita, joissa materiaalina on silittämällä sulatetut muovipussit/kassit. Katsokaa vaikka Nousevan Myrskyn kauniita ja hauskoja tuotoksia.

Olen keräänyt joitakin muovikasseja talteen, niitä kun sattuu olemaan todella kivanvärisiäkin. Parin kokeilun jälkeen huomasin kuitenkin, ettei muovi ole mun materiaali - jotenkin kylmäntuntuinen ja kahiseva.



Voisi tosiaan yhdistää muovia ja kangasta (sisäpuolella sitä onkin) tai vaikka muovia ja pitsinauhoja. Kivoja kasseja on säilössä, ehkä jatkan kokeiluja.


     Olen mõnedes blogides näinud  triikrauaga sulatatud kilekotte, millest on õmmeldud pinaleid ja kotikesi. Vaadake näiteks Nouseva Myrsky blogisse.
     Kuna on olemas tõesti ilusaid kilekotte, olen neid säilitanud ja tegin paar proovitööd. Märkasin siiski, et kile ei ole minu materjal - liiga külm ja kahisev. Võiks muidugi ühendada kilet ja kangast või kasvõi kilet ja pitspaelu. Võimalusi on lõputult.

5 kommenttia:

  1. Kivoja pussukoita olet ommellut :)
    Mukavaa alkanutta syyskuuta !

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen noita muovista tehtyjä pussukoita joskus nähnyt blogeissa, mutta en ole itse kokeillut tehdä, ompelu kun ei oikein ole minun juttuni. Kivan näköisiä ne kyllä ovat, mutta kuten sanoit, niin varmaan ovat kahisevia ja kylmäntuntuisia.

    VastaaPoista
  3. Muovi on aina muovia vaikka silkissä pyörittäisi.

    VastaaPoista
  4. Ihailen aina kovasti toisten ompelutaitoa, koska itse olen siinä niin tumpelo. Siun penaalit näyttävät niin siisteiltä.

    VastaaPoista