maanantai 22. syyskuuta 2014

Ympyröitä/Ümmargused


Juuri kun kirjoitin, etten tee sen kummemmin sisustusvirkkauksia, muistin, että kyllä minä olen tehnyt hiljattainkin.
Puro Batik on lanka, jota olen ostanut joskus alemyynnistä - ihan vain siitä syystä, että se oli alessa. Näinhän me teemme.
Olen välillä miettinyt, mitä ihmettä siitä keksisin, kun lanka on kuitenkin kokonaan keinokuitua. Toisaalta se tuntuu melkein puuvillalta ja olen nähnyt mitä kauniimpia Puro Batik asuja.

Kirjutasin  viimati, et heegeldan harva midagi sellist, mida võiks kodusisustuses esile sättida. Siis tuligi meelde, et tegin alles hiljuti  just nimelt selliseid kaunistusi.
Olen ostnud Puro Batik lõngad kunagi allahindlusest ja ainuüksi sellel põhjusel, et nad olid allahinnatud. Nii me ju teeme.
Vahetevahel olen proovinud nuputada, mida sellest välja mõtleks, lõng on nimelt sada protsenti akrüüli. Tegelikult tundub ta üsna puuvillana ja olen näinud sellest kootavat ja heegeldatavat kõikvõimalikke riideesemeid.


Kaikella on ilmeisesti aikansa ja tarkoituksensa. Pöytätabletteja siitä tuli, koristeena hartaasti haalittujen klipsien kiiltoa.

Kõigel on ilmselt oma aeg ja koht. Sellest lõngast tulid lauakatted. Kaunistuseks kaua ja kannatlikult kogutud plekkpurgi klõpsude sära.


Kuka matkii ketä?

Kes keda matkib?

6 kommenttia:

  1. Sievät tabletit siitä tuli, aika suklaiset värit :)

    VastaaPoista
  2. Onpa kauniit. Ihana kokonaisuus.

    VastaaPoista
  3. Hauskasti Fatzerilla sama tyylisilmä kuin sulla :)
    Kivat tabletit teitkin!

    VastaaPoista
  4. Kumma miten sitä tuleekin ostettua lankaa vain sen takia, kun se on alennuksessa ;) Kauniiseen käyttöön lankasi pääsi!

    VastaaPoista
  5. Väga tore töö!
    Mullegi tundus see lõng kunagi puhta puuvillana ja ei suutnud mitte oma silmi uskuda, kui lugesin etiketilt, et akrüül. Aga värvid olid sellel imeilusad.

    VastaaPoista
  6. Nättejä tabletteja. Puro Batik on kaunista lankaa ja olen neulonut siitä mm. huivin sekä neuletakin (jota en tietenkään ole muistanut kuvat blogiin...). Kiva lanka neuloa, mutta puseroa en lähtisi tuosta langasta tekemään, koska keinokuitu hiostaa. Pitsineuletakissa lanka vielä menee ihan ok. Ja minäkin sorrun muuten noihin aleostoksiin...

    VastaaPoista